• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Så lycklig

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 179
Poäng
3 937
De blir så när man får skuldsanering då sjunker det beloppet man betalar in om man har löneutmätning, när löneutmätningen fortgår så betalar man in så kan lever på existensminimum de är verkligen inget roligt alls det

Jo, men det var ju en ytterst påtaglig skillnad...

Jag hade oxå först löneutmätning och betalade då en tusenlapp mer än vad jag idag gör med skuldsanering...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Och min man betalar ungefär samma som när han hade löneutmätning, så nej sån skillnad har jag aldrig hört det blir...
 

Luna

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 Juli 2020
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Ringde Wasa kredit. Det är som att prata med en vägg. Hjälpte ingenting alls. Det ville inte ens gå med på en avbetalningsplan. Enligt henne kunde man då låta det gå till inkasso och där kan man eventuellt göra en betalningsplan.
What? I mina öron låter det helt korkat.
tänkte att mitt X kunde få chansen betala det. Och göra rätt för sig.
Lånet var på 320””” tkr och är nere på 182””” 3900 i månaden.
Har någon gjort så för släppa till inkasso sedan gör en avbetalningsplan där?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 085
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
De blir så när man får skuldsanering då sjunker det beloppet man betalar in om man har löneutmätning, när löneutmätningen fortgår så betalar man in så kan lever på existensminimum de är verkligen inget roligt alls det
Jag fick ingen större skillnad mot utmätnig. En summa till buffert bara.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 085
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ringde Wasa kredit. Det är som att prata med en vägg. Hjälpte ingenting alls. Det ville inte ens gå med på en avbetalningsplan. Enligt henne kunde man då låta det gå till inkasso och där kan man eventuellt göra en betalningsplan.
What? I mina öron låter det helt korkat.
tänkte att mitt X kunde få chansen betala det. Och göra rätt för sig.
Lånet var på 320””” tkr och är nere på 182””” 3900 i månaden.
Har någon gjort så för släppa till inkasso sedan gör en avbetalningsplan där?
Kan inte ens påminna mig om att vårt lån hos Wasa kredit någonsin hamnade hos inkasso. Det var sett lånet som stjälpte mig totalt och gick till kronofogden på några få veckor bara. Och med den otrevligaste människan ever som ringde och sa att man faktiskt ska betala på sina lån före allt annat. Han var nog lite i blåsväder för att han hade beviljat det lånet på det sättet som det blev. Var restlånet efter makens husförsäljning med förlust.
 

Luna

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 Juli 2020
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Kan inte ens påminna mig om att vårt lån hos Wasa kredit någonsin hamnade hos inkasso. Det var sett lånet som stjälpte mig totalt och gick till kronofogden på några få veckor bara. Och med den otrevligaste människan ever som ringde och sa att man faktiskt ska betala på sina lån före allt annat. Han var nog lite i blåsväder för att han hade beviljat det lånet på det sättet som det blev. Var restlånet efter makens husförsäljning med förlust.


Wasa personalen är generellt roligt otrevliga. Försökte dumförklarar mig om att det viktigt att betala jo jag vet vad det viktigt. Men kan man inte så kan man inte. Enligt dom skulle detta 100 dagar till den går till inkasso. Men mitt x kommer o betala skiten. Jag går i bak och måste priorers hyra o barnen.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Grattis! Jag hade skuldsanering 2012 tom början på 2017. Är inte skuldfri, dvs jag har lån och krediter, men som jag har råd att ha. Har haft turen att ha fått höjd inkomst till det dubbla sedan inledningen av skuldsaneringen 2012. Jag skjuter aldrig på räkningar eller betalar för sent. Jag tänkte aldrig sluta låna men definitivt sluta ta lån jag inte har ekonomiskt utrymme för. Lärde mig massor under de 5 åren. Det är fantastiskt att få den chansen att bli helt skuldfri och komma på grön kvist. Men det är också tufft att ha en betalplan i 5 år. Jag blev sambo under skuldsaneringstiden och gifte mig så småningom, att bli sambo blev rena mardrömmen vad gäller betalplanen, den ökade något enormt. Önskar dig i alla fall lycka till nu!
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Såg mitt namn i poit i dag, känns som en Sten har lättat från mitt lilla hjärta och man kan börja leva ett liv om 5 år lite drygt

Jag såg att jag klantigt nog svarat på ett annat inlägg som visade sig vara från 2019, jag är ju trots allt ny på forumet, så jag postar det här istället, för de som undrar ”hur det blir” med kreditbetyg och annat när skuldsaneringen till slut är klar.

Jag var klar med min skuldsanering i början av 2017. Det var ett stort ögonblick att se hur uc-betyget förändrades på min uc, det hände nämllgen inte ”på en gång” för min del. Under tiden skuldsaneringen pågick stod det: ”Kreditbetyg kan inte visas, personen är föremål för skuldsanering”, har jag för mig? Kollade min uc natten (efter midnatt) till dagen då skuldsaneringen skulle vara avslutad. Först fick jag inte upp någonting. Efter ett par timmar såg det väldigt konstigt ut med diverse olika färger, som om sidan höll på att byggas om.

Runt kl 6 på morgonen kunde jag läsa mitt kreditbetyg som var 0,5; ”du har mycket bra kreditvärdighet” :) Årsinkomst nu knappt 500 000 kr, då hade jag lägre, ca 420 000 kr. Som sagt, man har ju varken lån, krediter eller förfrågningar efter en skuldsanering så förutsättningarna är ju för en gångs rätt jämförbara i jämförelse med nu när man har ett kreditbetyg sedan några år. Har du en schysst inkomst och inte snart går i pension så får du en schysst start.

Dock är jag tämligen övertygad om, angående kreditupplysningen, att ”alla fattar” att man haft en skuldsanering i 5 år med tanke på hur kreditupplysning ser ut när man genomfört sin betalplan. Minns inte i detalj, bara kreditbetyget, men det står ju liksom ingenting, man har ingen historik, alllt är gallrat som det ska vara efter 5 år. Men samtidigt kanske ”klart misstänkt” i kreditgivarnas ögon, föreställer jag mig, att ha ett så ”fläckfritt” förflutet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp